Mecenas Polskiej Ekologii
Menu

O przedszkolu

 

Nasze przedszkole może poszczycić się wieloletnią  tradycją.

Początek jego istnienia sięga wczesnych lat sześćdziesiątych. Otwarcie nastąpiło 1 kwietnia 1963r.

Pierwszą kierowniczką placówki była pani Knopińska. Następnie obowiązki kierowania placówką objęła pani Aleksandra Karpowa. Z dniem 1 września 1974r. dyrektorem została pani Halina Hyhs. Od1 listopada 1983roku dyrektorem przedszkola była Małgorzata M. Czubała, która funkcję pełniła do dnia 31 sierpnia 2017r.

Obecnie dyrektorem placówki jest od 1 września 2017r.  pani Arleta M. Kaczmarek.

Przedszkole nr 86 - to budynek czterokondygnacyjny wraz z przylegającym dużym ogrodem, usytuowany w centrum Jeżyc przy ulicy Juliusza Słowackiego. Jest przedszkolem publicznym prowadzonym przez Miasto Poznań. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział. W przedszkolu funkcjonuje pięć oddziałów. Wszystkie sale wyposażone są w  pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku, możliwości i zainteresowań dzieci. W 1994 roku nasze przedszkole otrzymało nazwę ,,Tęczowy Świat".

 

DBAMY O WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECKA

 

  • Wszyscy nauczyciele w placówce posiadają odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
  • Pomagamy Rodzicom w zapewnieniu Ich dzieciom opieki i zdrowego wyżywienia.
  •  Staramy się by pobyt dziecka w przedszkolu był dla Niego interesujący. Wdrażamy do rozwijania twórczości i kreatywności dzieci.
  • Organizujemy zabawy i zajęcia wspierające całościowy rozwój dziecka oraz przygotowujące Je do podjęcia nauki w szkole.
  • Dużo uwagi poświęcamy zajęciom artystycznym. Działania dydaktyczne wspomagamy metodami: Batti Strauss, Klanzy, Edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej, planu daltońskiego.
  •  Dla uczczenia 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości realizujemy program edukacji regionalnej pt. „Poznań moje miasto”, projekt pt. „Biało-czerwone serduszka” oraz Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała”. Celem tych działań jest kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski.
  • Wspieramy aktywność dziecka podnoszącą poziom integracji sensorycznej między innymi poprzez realizację projektu pt. „Wszystkimi zmysłami poznajemy świat”.
  • W  1998 roku nauczyciele zainteresowali się  metodą wczesnego czytania. Przygotowanie do czytania jest jednym z ważniejszych zadań edukacyjnych przedszkola, mającym przygotować dzieci do nauki w szkole opracowano program pt. ,,Sojuszu metod", w którym wykorzystano koncepcje Irena Majchrzak i Glenna Domanna. Oprócz tego wspieramy czytelnictwo poprzez realizacjję projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.
  • W ramach budzenia świadomości ekologicznej między innymi realizujemy program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” w zakresie, którego najmłodsi poznają zasady dbania o środowisko naturalne, aktywnego wypoczynku i odżywiania.
  • W naszym przedszkolu z powodzeniem stosujemy metodę projektu badawczego już od kilku lat. Naszym celem jest pomoc dzieciom w budowaniu bogatego obrazu świata. Podczas realizacji projektów edukacyjnych przedszkolaki stają się czujnymi poszukiwaczami wiedzy i aktywnymi badaczami otaczającego świata. Podejmowane działania pozwalają im poznać poszczególne zagadnienia wieloaspektowo.
  • Aktywnie współpracujemy ze środowiskiem lokalnym. Chętnie bierzemy udział w różnych akcjach charytatywnych i ekologicznych.
  • Organizujemy dla dzieci teatrzyki, koncerty edukacyjne, wycieczki, warsztaty, wyjścia do kina i teatru.
  • Chętnie bierzemy udział w różnych projektach, konkursach i akcjach o charakterze regionalnym  i ogólnokrajowym.
  • Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach Dobrych Praktyk.
  • Tworzymy sytuacje edukacyjne sprzyjające budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur. Realizujemy autorskie projekty pt. „Magik Hat” i „Tell me a story”.
  • Dzięki bogatej ofercie edukacyjnej, a także korzystaniu z szerokiej gamy form i metod pracy, pomagamy dzieciom w poznawaniu świata, tworzymy sutuacje sprzyjające rozwojowi samodzielności,  budujemy wrażliwość dziecka w tym wrażliwość estetyczną, uczymy je wiary we własne siły. Wspomagamy ich indywidualny rozwój, prowadzimy działania w ramach pomocy psychologiczno -pedagogicznej i rozwijamy zdolności.