Rozmiar czcionki
Kontrast
Mecenas Polskiej Ekologii
Menu

O przedszkolu

 

Nasze przedszkole może poszczycić się wieloletnią  tradycją.

Początek jego istnienia sięga wczesnych lat sześćdziesiątych. Otwarcie nastąpiło 1 kwietnia 1963r.

Pierwszą kierowniczką placówki była pani Knopińska. Następnie obowiązki kierowania placówką objęła pani Aleksandra Karpowa. Z dniem 1 września 1974r. dyrektorem została pani Halina Hyhs. Od1 listopada 1983roku dyrektorem przedszkola była Małgorzata M. Czubała, która funkcję pełniła do dnia 31 sierpnia 2017r.

Obecnie dyrektorem placówki jest od 1 września 2017r.  pani Arleta M. Kaczmarek.

Przedszkole nr 86 - to budynek czterokondygnacyjny wraz z przylegającym dużym ogrodem, usytuowany w centrum Jeżyc przy ulicy Juliusza Słowackiego. Jest przedszkolem publicznym prowadzonym przez Miasto Poznań. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział. W przedszkolu funkcjonuje pięć oddziałów. Wszystkie sale wyposażone są w  pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku, możliwości i zainteresowań dzieci. W 1994 roku nasze przedszkole otrzymało nazwę "Tęczowy Świat".

 

DBAMY O WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECKA

 

  • Wszyscy nauczyciele w placówce posiadają odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
  • Realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  • Pracujemy zgodnie z kierunkami polityki oświatowej państwa.
  • Realizujemy pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z zaleceniami z poradni (opinie, orzeczenia) oraz pomoc psychologiczno - pedagogiczną w toku bieżącej pracy dla dzieci wymagających wsparcia.
  • Pomagamy Rodzicom w zapewnieniu Ich dzieciom opieki i zdrowego wyżywienia.
  •  Staramy się by pobyt dziecka w przedszkolu był dla Niego interesujący. Wdrażamy do rozwijania twórczości i kreatywności dzieci.
  • Organizujemy zabawy i zajęcia wspierające całościowy rozwój dziecka oraz przygotowujące Je do podjęcia nauki w szkole.
  • Dużo uwagi poświęcamy zajęciom artystycznym. Działania dydaktyczne wspomagamy metodami: Batti Strauss, Klanzy, Edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej, planu daltońskiego.
  •  W roku szkolnym 2022/2023  realizujemy program wychowania przedszkolnego autorstwa W. Żaby- Zabińskiej, W. Majewskiej i R. Paździo.
  • Dodatkowo realizujemy projekty:  projekt nauczania języka angielskiego "Koziołek Fikołek speaks English", Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Z darami natury świat nie jest ponury", Projekt "Mały Poznaniak", Program adaptacyjny "Witamy maluszki", innowacje pedagogiczne: "Dotyk, wzrok, węch,słuch, smak dają znak, czyli podróż do krainy zmysłów", "Opowiedź mi historię".
  • W  1998 roku nauczyciele zainteresowali się  metodą wczesnego czytania. Przygotowanie do czytania jest jednym z ważniejszych zadań edukacyjnych przedszkola, mającym przygotować dzieci do nauki w szkole opracowano program pt. "Sojuszu metod", w którym wykorzystano koncepcje Irena Majchrzak i Glenna Domanna.
  • W naszym przedszkolu z powodzeniem stosujemy metodę projektu badawczego już od kilku lat. Naszym celem jest pomoc dzieciom w budowaniu bogatego obrazu świata. Podczas realizacji projektów edukacyjnych przedszkolaki stają się czujnymi poszukiwaczami wiedzy i aktywnymi badaczami otaczającego świata. Podejmowane działania pozwalają im poznać poszczególne zagadnienia wieloaspektowo.
  • Aktywnie współpracujemy ze środowiskiem lokalnym. Chętnie bierzemy udział w różnych akcjach charytatywnych i ekologicznych.
  • Organizujemy dla dzieci teatrzyki, koncerty edukacyjne, wycieczki, warsztaty, wyjścia do kina i teatru.
  • Chętnie bierzemy udział w różnych projektach, konkursach i akcjach o charakterze regionalnym  i ogólnokrajowym.
  • Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach Dobrych Praktyk.
  • Dzięki bogatej ofercie edukacyjnej, a także korzystaniu z szerokiej gamy form i metod pracy, pomagamy dzieciom w poznawaniu świata, tworzymy sutuacje sprzyjające rozwojowi samodzielności,  budujemy wrażliwość dziecka w tym wrażliwość estetyczną, uczymy je wiary we własne siły. Wspomagamy ich indywidualny rozwój, prowadzimy działania w ramach pomocy psychologiczno -pedagogicznej i rozwijamy zdolności.